Krokodillen spotten

17 oktober 2016 - Daintree National Park, Australië

17 oktober

Ik was deze keer wat vroeger wakker, om 6.45u. We gingen eerst eten en daarna natuurlijk zwemmen in het zwembad. Toen we daarmee klaar waren gingen we naar de boot om naar de krokodillen te gaan. We moesten eerst even wachten en we gingen kijken voor wat souvenirs. Na 10 minuten gingen we de boot op. Het temperatuurtje in de boot was lekker. Boven de 25 graden met een windje.

We hadden een verrekijker, zodat we alles goed konden zien. We gingen eerst een beetje varen en toen kwamen we gekke vogeltjes tegen die steeds op de boot kwamen zitten. Daar was eigenlijk verder niks te vinden. Toen gingen we de andere kant op varen en kwamen we onze eerste krokodil tegen. Hij was heel groot en lag op een zandbank in het water. Vlak daarna zagen we een heel goed verstopte krokodil.Die was ook heel groot, maar we konden alleen zijn rug zien.

We gingen een klein riviertje op en daar zagen we twee baby-krokodillen. Ze lagen te zonnen. Uiteindelijk moesten we weer terug, want de krokodillentocht duurde maar een uur. Toen we weer terug waren in het winkeltje hebben we een souvenir gekocht van het geld dat we hebben gekregen.

's avonds gingen we uit eten bij een restaurant een kwartier bij ons vandaan. Ze hadden er ook allemaal papegaaien en slangen. Het eten was lekker. Morgen naar het strand als het goed is.

1. Juf Rianne:
    Super cool!
  2. Sandra:
    Gaaf! Ook nog krokodillen gezien! X
  3. Johanna Maarschalkerweerd:
    17 oktober 2016
    Spannend hoor groetjes opa en oma