Tablelands en wandelen

14 oktober 2016 - Tablelands, Australië

13 en 14 oktober

We stonden gisteren rond 7 uur op. Tot 11 uur konden we rustig aan doen en daarna zijn we vertrokken naar ons nieuwe huisje.Om 14 uur waren we er. Het huisje was mooi met alweer een bubbelbad. Na de lunch gingen we eerst een pad bewandelen, ze hebben er hier vier. Een paar weken geleden spotten ze bij dat pad een kasuaris. Helaas hebben wij er geen een gezien. Toen we bij de receptie kwamen, hebben we wat leuke films uitgekozen. Die mochten we gewoon mee nemen om te bekijken in ons huis. Na het film kijken gingen we naar de bed.

We stonden alweer om 7 uur op, want we moesten om 8 uur bij de receptie zijn voor het wildlife-viewing. Achter de receptie konden we gaan zitten en we waren maar met twee anderen. De vrouw had het voer mee voor de papegaaitjes en ze wisten al dat ze om die tijd eten gingen krijgen. Het was een gekkenhuis. Er waren ongeveer 60 papegaaien. Na een tijdje kwam er wat wind en de papegaaien dacht dat er een arend boven ze vloog, dus vlogen heel snel weg. Na een poosje kwamen ze terug. Uiteindelijk namen we afscheid van de vogels en gingen we naar de muskuskangoeroe. Dat is de kleinste kangoeroe die er bestaat. Ze zag er echt schattig uit, maar ze waren wel wat bang voor de mensen, omdat de Aboriginals vroeger op ze jaagden. Daarna gingen we naar het dorpje om wat boodschappen te doen.

Toen we weer thuis waren, gingen we twee andere paden lopen. Het was een flinke daling. Bij het eerste pad was een waterval, het was erg mooi. Bij het tweede pad was aan het einde een poel met vogelbekdieren. Alleen jammergenoeg konden we ze niet vinden. Daar was het ook heel mooi. Er was een miniwatervalletje. We waren zo moe van het wandelen dat we thuis zijn gaan chillen. Nu de blog schrijven en in het bubbelbad straks.

Groetjes, Kay.

1. Opa Wob:
    14 oktober 2016
    Oh Kay wat een mooi verhaal weer, het is er ontzettend mooi zie ik op de foto's.
    En zoveel dieren een muskuskangaroo. Ik dacht dat je een muskusrat bedoelde. Zitten die daar ook?
  2. Johanna Maarschalkerweerd:
    14 oktober 2016
    Wat is het weer mooi, leuk al die papagaaien.luxe een bubbelbad in een boomhut.groetjes opa en oma